Onderwijs en onderwijshuisvesting

Onderwijs, en vooral huisvesting, is een belangrijk punt. Alle Hattemse scholen hebben gebouwen die aan forse verbouwing, of vervanging, toe zijn. De Gemeente is hiervoor verantwoordelijk. Inmiddels is er een onderwijsvisie gemaakt waarin 3 clusters van 2 scholen worden benoemd. Integrale Kind Centra (IKC) gaan deze heten. Dit betekend dat scholen onder 1 dak gevestigd worden. Er is gekozen voor een start met 2 Christelijke scholen. De Partij van de Arbeid had graag gezien dat hier minder voor de hand liggende keuzes waren gemaakt en en dat verbinding was gezocht tussen verschillende scholen. Als een  IKC meer wordt ingericht als Brede School dan kunnen alle aanwezige partners elkaar versterken. Onze wens is verbinding in plaatst van verzuiling, met respect voor ieders denken en elke religie. Voor de Partij van de Arbeid is het belangrijk dat alle scholen ten aanzien van nieuwe huisvesting gelijk worden behandeld.

• gelijke kansen voor elk Hattems kind;
  • kinderopvang, voorschoolse educatie, peuterspeelzaal en basisschool sluiten in Hattem naadloos op elkaar aan;
  • voor alle kinderen zijn er mogelijkheden voor bijles en ontwikkeling, buiten school;
  • schoolzwemmen blijft behouden;
  • alle nog te bouwen schoolgebouwen zijn goed, gelijksoortig, duurzaam en hebben een gezonde leefomgeving.

Gerrit van Keulen

Hoewel mijn geboortewieg in Wapenveld stond, vind ik mijzelf toch een echte Hattemer. Maar ja, als je vader (geboren in de achterstraat) en je moeder (geboren in de kerkstraat) besluiten om na hun trouwen een korte periode Hattem (noodzakelijk) te moeten verruilen voor Wapenveld, staat op mijn paspoort geboren te Heerde. Ik ben bijna 30

Meer over Gerrit van Keulen