Jan Daenen bezoekt Hattem

13 november 2023

Afgelopen vrijdag bracht PvdA- kandidaat Tweede Kamerlid Jan Daenen een bezoek aan Hattem op uitnodiging van de GroenLinks-PvdA. Een bezoek niet alleen in het teken van de verkiezingen, maar vooral ook om wat er in Hattem speelt. Aandacht voor de bestuurlijke knelpunten gemeente, provincie en rijk en het gesprek met Hattemse kiezers.

Deze opzet van het werk- en campagnebezoek Jan Daenen bleek bijzonder geslaagd. De start was een gezellige lunch bij Zoethout. Een informatief moment over klimaat, de termijn van stikstofdoelen en vooral ook het woningentekort en immigratie. Een gesprek om te vertalen naar Hattem en waar de inwoners van Hattem tegen aanlopen.

Met een wandeling rondom de nieuwbouw in de wijk ’t Veen kreeg Jan Daenen zicht op de ontwikkelingen in Hattem en de mogelijkheden van bouwen en de moeilijkheden om sociale woningbouw te realiseren. Want uiteindelijk gaat het erom dat landelijke regels wel bruikbaar zijn in Hattem. Jan Deanen kon verhelderende opmerkingen maken waar lokaal in het bijzonder op gelet moet worden bij bouw door private projecten en doorverkoop na een aantal jaar. In de wandeling is gesproken over het traject komst van LidlNederland, de voorrangregels voor inwoners, flexwoningen enz.

Afgesloten werd een wandeling door het Rode Dorp en in gesprek raken met een aantal bewoners. Gesprekken over wat ieder bezig houdt en toch ook de moeilijkheid om door een kieswijzer er achter te komen op welke partij er gestemd moet worden. Het is mooi om te horen dat mensen zelf nadenken en mogen stemmen belangrijk vinden.

Jan Daenen is de Gelderse kandidaat voor de Tweede Kamerverkiezingen GroenLinks-PvdA. Hij is dit moment Statenlid PvdA in onze provincie.  Speerpunten van hem zijn: * Iedereen in Nederland moet mee kunnen doen; * Betaalbare woningen en * Bereikbaar OV. Hij is een bevlogen, deskundig en betrokken volksvertegenwoordiger met oog voor de regio’s in de uithoeken.