Jeu de boules baan bij Hof van Blom

18 april 2024

Tijdens de afgelopen raadsvergadering heeft de fractie van PvdA/GL gevraagd hoe het staat met de jeu de boules baan bij de Hof van Blom.

Al enige tijd geleden hebben de bewoners van de Hof van Blom gevraagd naar een simpele jeu de boules baan bij de 40 seniorenwoningen Hof van Blom. De bewoners hebben dit spel met erg veel plezier met elkaar gespeeld op een zelf geïmproviseerde baan. De wens voor een simpele jeu de boules baan in de grasstrook bij de Hof van Blom is destijds ontstaan.

Fractievoorzitter PvdA/GL Jaap van Tiel: ‘De bewoners van de woningen van de Hof van Blom hebben enorm veel plezier met het spelen van jeu de boules. Ze pleiten al langer voor een simpele jeu de boules baan voor de deur, maar tot op heden zit er geen schot in de zaak. Bewegen is voor iedereen gezond. Naast dat het spelen van dit spelletje onze ouderen vitaal houdt, hebben de bewoners enorm veel plezier in deze ontmoetingen. Nu het mooier weer wordt, willen de ouderen weer graag actief zijn buiten.

De PvdA/GL-fractie wou weten wat de stand van zaken is van de jeu de boules baan bij de Hof van Blom en wanneer de bewoners weer jeu-de-boules kunnen spelen. De wethouder gaf aan dat er druk aan gewerkt wordt en dat er druk overleg is met Triada over de eventuele plek en hoopt dat er op korte termijn duidelijkheid gegeven kan worden.