Afscheid van Gerrit van Keulen van de gemeenteraad Hattem

30 maart 2022

Dinsdag 29 maart nam Gerrit van Keulen afscheid van de raad van Hattem.

Fractievoorzitter Tonny Keizer richtte persoonlijk het woord tot  Gerrit.

Gerrit,

Ik ga je niet vergelijken met Heintje Davids maar het is wel de 2e keer dat jij afscheid neemt van de raad van Hattem. In de periode 2009 2014 was je nl ook raadslid met o.a. als aandachtsgebied Sport en Cultuur.

Twee jaar geleden stopten Marie Lupe en Geert Winkel en is de partij naarstig op zoek gegaan naar vervanging. En we hebben die vervanging gevonden. Jaap en jij stapten erin.

Jij bent een heel trouw lid van de Partij van de Arbeid.
Niet alleen van de PvdA maar ook van de Muziek en van de voetbal. Een steunpilaar waar men op kan bouwen.

Door Corona had jij ruimte in je agenda als zelfstandig ondernemer en dacht je in 2020 dat je het raadswerk er prima bij zou kunnen doen. Zeker gezien je ervaringen. En wat voor jou ook voorop stond: De partij laat je niet vallen!

Hoe anders liepen deze 2 jaren toen het werk weer behoorlijk aantrok en je ook nog eens flink belast werd als mantelzorger van je ouders. Het werd toch nog een hele klus.Je kwam niet alleen helpen. Nee als jij iets doet doe je het ook goed! En je schuwde niet de moeilijke onderwerpen zoals de woonzorgzone Oude IJsbaan op te pakken. Voorwaar een groot en ingewikkeld onderwerp.

Mijn beeld bij mensen die werken in de metaal is dat ze zeer nauwkeurig zijn. Het moet exact goed zijn. Ieder detail moet kloppen. Dat beeld herken ik ook wel in jou maar dat is niet het complete plaatje.

Jij kijkt ook met een ruime blik, overziet het geheel! Je hebt ook invalshoeken die van waarde zijn en waar ik ook diep bewondering voor heb. Je kon echt verrassen met de juiste maar ook o zo slimme kijk op de zaken. Gewoon jaloersmakend goed.

Tijdens de bespreking van de voorjaarsnota werd er een tekort gerapporteerd dat jij zo ongeveer van het volgende commentaar voorzag: T’is altied utzelfde. Noe een dik tekort en an het ende vult ut wel mee.  Loat goan. Niet te druk um maken.

Jij bent een doener. Je houdt van duidelijkheid. Aan lange vergaderingen heb je een broertje dood. Maar bovenal ben je iemand die altijd als het nodig is de helpende hand reikt. Een mooi voorbeeld daarvan is toen pasgeleden gevraagd werd of een Oekraïense jongeman mee zou kunnen trainen bij de voetbal. Er was niet veel tijd voor nodig of jij had het al geregeld.

Dankzij de samenwerking met GroenLinks hebben we nu een mooi team voor de komende raadsperiode. Waarschijnlijk is dit dus echt jouw laatste keer dat je afscheid neemt van de raad maar je weet maar nooit.

Gerrit, ontzettend bedankt voor jouw waardevolle bijdrage aan onze fractie.

Tonny Keizer Fractievoorzitter.

En natuurlijk horen hier bloemen bij.

Gerrit van Keulen kwam ook zelf aan het woord. Burgermeester Marleen Sanderse stelde Gerrit o.a. de vraag waar hij het meest trots op was. Bevlogen antwoordde Gerrit dat hij vooral trots was op het mooie Hattem met de vele goede voorzieningen. Op sociaal gebied, sport en cultuur.