Afscheid Chris van Groningen en benoeming Roel Janssen als raadslid PvdA – GroenLinks

9 juli 2024

In de raadsvergadering van maandag 8 juli heeft Chris van Groningen afscheid genomen als raadslid en is aansluitend Roel Janssen benoemd als raadslid voor de PvdA- GroenLinks.

Chris van Groningen is met veel enthousiasme in 2022 begonnen als raadslid. In de fractie werd hij naast zijn inbreng bijzonder gewaardeerd als luisterend oor. Fractievoorzitter Jaap van Tiel noemde Chris wel eens zijn klankbord. Chris was met ziekteverlof en is tot de slotsom gekomen dat het voor z’n herstel beter is het raadswerk los te laten. Bij z’n afscheid heeft Tonny Keizer hem hartelijk bedankt voor z’n inzet en bijdragen in de fractie en de raad.

Aansluitend op het afscheid kon Roel Janssen als opvolgend raadslid worden benoemd. Zoals gebruikelijk werden de geloofsbrieven van Roel Janssen onderzocht en kwam de commissie met een positief advies dat Roel Janssen voldeed aan alle voorwaarden die gelden voor te benoemen raadsleden.