11 november 2014

PvdA tweede Kamerlid Otwin van Dijk in Hattem over zorgtaken gemeenten maar ook op werkbezoek!

Op vrijdag 14 november komt het Tweede Kamerlid Otwin van Dijk op werkbezoek in Hattem. Verder zal hij ’s avonds in de Marke antwoord geven op knellende vragen uit de regio over de nieuwe zorgtaken van de gemeenten. ’s Middags bezoekt hij eerst de bijzondere winkel Zoethout in de binnenstad en het woonzorgcentrum het Hof van Blom.

Otwin van Dijk zal ’s middags op bezoek gaan bij de bijzondere snoep- en speelgoedwinkel “Zoethout” in de binnenstad van Hattem. De winkel Zoethout biedt stageplekken aan studenten uit het speciaal onderwijs. Jongeren met een lichte handicap of anderszins.

Na dit bezoek zal het Tweede Kamerlid ook het Hof van Blom bezoeken die zich ook richt op de zwaardere vormen van wonen voor ouderen. De zorg van nu en in de toekomst gaat iedereen aan. De inrichting van woonzorgcentra voor de ouderen veranderen en de uitvoering van de zorg komt vooral bij de gemeenten te liggen. Met een duur woord heet dit de grote transities voor de komende tijd en dit roept veel vragen op. Ook zullen er ongetwijfeld zaken anders lopen dan verwacht en gehoopt. Om antwoord te krijgen op al deze veranderingen heeft de PvdA-afdeling  Hattem het Tweede Kamerlid Otwin van Dijk uitgenodigd om vragen te komen beantwoorden die er bij u, gemeentebestuurders, ambtenaren en mensen in het werkveld leven.

Het ‘politieke cafe’ wordt ’s avonds gehouden. De avond is bestemd voor iedere geïnteresseerde uit Hattem en de regio Noord Veluwe. De avond begint om 20:00 uur in de Marke, Daendelsweg 2 in Hattem. Vanaf 19.30 is de zaal open! Het gebouw is goed toegankelijk voor mensen met een rolstoel. U bent van Hattem welkom!