18 juni 2013

Praat mee over toekomst Hattem inzake samenwerking H2O gemeentes.

Nadat de PvdA al eerder de burgers heeft geïnformeerd vonden nu ook alle andere partijen dat er een openbare bijeenkomst diende te komen om de burgen te betrekken bij het beslissing traject inzake de samenwerking met de H2O gemeentes.

Er komt veel op gemeenten af de komende jaren. Het Rijk legt veel taken bij de lokale overheid neer. Het volledige jeugdbeleid komt bijvoorbeeld bij de gemeenten te liggen. Dit is te veel om als gemeente alleen goed op te pakken.

Samenwerking met andere gemeenten is een must! Dat is niet alleen een uitdaging voor de gemeente als organisatie, het raakt ook u als burger. Hoe ziet die samenwerking eruit?

Met wie gaat de gemeente Hattem samenwerken? Belangrijke vragen waar de gemeenteraad van Hattem uiteindelijk een besluit over zal gaan nemen. De gemeenteraad wil dit niet zonder u doen.

De gemeenteraad wil graag de burgers van Hattem informeren over de voortgang van het samenwerkingsproces en met u hierover in gesprek gaan. Kom daarom naar de bijeenkomst om mee te praten over de toekomst van Hattem. Hattem laat je horen! De bijeenkomst vindt plaats op donderdag 4 juli om 19.30 uur op de Markt in Hattem.

Uiteraard is de gehele fractie van de PvdA aanwezig om uitleg te geven en met u in discussie te gaan.