14 februari 2016

Partij van de Arbeid wil goede toegankelijkheid voor iedereen !

Onlangs is in de Tweede Kamer het VN-verdrag voor mensen met een beperking aangenomen. De Tweede Kamer heeft dit verdrag uitgebreid met een voorstel om wettelijk vast te leggen dat mensen met een beperking overal net zo makkelijk binnen moeten kunnen komen als mensen zonder beperking.

PVV en VVD hebben tegen gestemd maar doordat alle andere partijen wel hebben ingestemd is dit voorstel aangenomen. Eigenlijk te schandalig voor woorden dat hier nog discussie over bestaat!

Het voorstel gaat, als ook de 1e kamer ermee instemt, per 1 januari 2017 inwerking treden.

De Partij van de Arbeid is van mening dat elke winkel, horecagelegenheid, museum, etc. in Hattem voor iedereen toegankelijk moet zijn en heeft de burgemeester en wethouders van Hattem daarom gevraagd hier bij de herinrichting van de binnenstad voor te zorgen. Ongeacht of dit een wettelijke verplichting wordt, of niet.

Daarnaast vragen wij hen ook in alle gevallen waarin de Gemeente subsidieverstrekker of opdrachtgever is, te zorgen voor toegankelijkheid voor iedereen.

Carla Broekhuis en Wieneke van Regteren, PvdA Hattem