21 juli 2017

In Memoriam Dick Borst

Onverwacht is Dick Borst op donderdag 13 juli overleden. Dick was in de eerste plaats bekend als secretaris van de Voetbalvereniging Hattem. Dat was hij bijna 40 jaar. Maar hij was ook actief in de gemeentepolitiek. Van 1978 tot 1988 was hij raadslid voor de Partij van de Arbeid. Hij stond midden in de maatschappij, was heel toegankelijk, doelgericht en was begaan met mensen. In de gemeenteraad maakte hij zich vooral sterk voor het verenigingsleven en voor het sociale welzijn van de Hattemer bevolking. Hij was bijvoorbeeld nauw betrokken bij de Daendelshal en bij de eigen huisvesting van de tafeltennisvereniging Smash’70.

Na de periode in de gemeenteraad bleef Dick betrokken bij de PvdA als klankbord voor de PvdA-raadsleden en bovendien was hij zeer actief in de verkiezingscampagnes. Ook heeft menig Hattemer in al die tijd zijn hulp ingeroepen als lokale ‘ombudsman’.

Hij was een bevlogen man die heel slecht tegen onrecht kon. Als hij vond dat dingen anders moesten of dat mensen tekort werd gedaan, dan ging hij er volledig voor . Recht door zee, wars van flauwekul: aanpakken was zijn motto. Een man met het hart op de goede plaats.

Samen met zijn vrouw Karoline stond gastvrijheid hoog in het vaandel. Even langskomen was er niet bij. Altijd even binnen komen voor een kopje koffie, even bijpraten over de lokale ontwikkelingen of samen een glaasje wijn drinken.

Als partij gaan wij Dick heel erg missen. Wij zullen de mooie herinneringen koesteren.
Maar bovenal wensen wij Karoline, zijn zonen, schoondochters, kleinkinderen en verdere familie veel sterkte met dit grote gemis in hun familiekring.

Namens Bestuur, fractie en leden PvdA Hattem

Wieneke van Regteren (fractievoorzitter)

Geert Winkel (afdelingsvoorzitter)